پروژه های مجموعه

ساخت سوله

کارخانه چای

video.jpg

ویلای همای

مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه

ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا

اجرای اسکلت فلزی جوشی

ویلای هنوز

ویلا آهنگرکلا

ویلا آهنگر کلا

کارخانه چای
ویلای همای
ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا
ویلای هنوز
ویلا آهنگر کلا

اسکلت فلزی ویلایی

وقتی صحبت از ساختمان با اسکلت فلزی به میان می‌آید، بسیاری از افراد تنها به ساختمان‌های بزرگ و آسمان‌خراش‌ها فکر می‌کنند. در حالی که ساخت ویلا فلزی نیز می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد.

ساخت ویلا فلزی

در سال‌های اخیر، ساخت ویلا با قوطی فلزی طرفداران بسیاری یافته و دلیلش هم برتری‌های بسیاری است که این شیوه ویلاسازی به همراه دارد. در این مطلب قصد داریم درباره مزایای استفاده از اسکلت فلزی ساختمان یک طبقه و مراحل ساخت و اجرای آن در پولاد سازه مطالب مهمی را در اختیار شما قرار دهیم.

دقت بالا در اجرا کار
تعامل حداکثری با کارفرما و معماران
خلاقیت بالا در مقابل چالش های اجرایی
ساخت ویلا فلزی

خدمات پولاد سازه

طراحی و اجرا سازه فولادی ویلایی

طراحی و اجرا انواع سازه های آپارتمانی

طراحی و اجرا سوله با سازه فولادی

طراحی و اجرا انواع پل های فولادی

مراحل ساخت ویلا با اسکلت فلزی

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

ساخت ویلا با اسکلت فلزی 

ساخت ویلا را می‌توان از جمله اهداف شیرینی دانست که هر کس در زندگی خود، برای آن تلاش بسیار می‌کند. داشتن یک ویلای زیبا و مجهز و مقاوم در شمال کشور، آرزوی بسیاری از افراد است و زمانی که موعد تحقق این رویا فرا برسد، همه افراد می‌خواهند که این فرآیند را به بهترین شکل ممکن طی کنند.

حتی برای کسانی که به صورت تجاری مشغول ساخت و فروش انواع ویلا در شمال کشور هستند، ساخت سریع، ارزان و مستحکم ویلاها اهمیت خاصی دارد.

ساخت ویلا با اسکلت فلزی از جمله پیشنهاداتی است که بسیاری از پیمانکاران آن را به کارفرمایان ارائه می‌کنند. دلیل این امر، مزایای ویژه‌ای است که اسکلت فلزی می‌تواند به همراه داشته باشد. از جمله مزایای ویژه ساخت خانه با پروفیل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن کم سازه:

وزن اسکلت فلزی در ویلاها نسبت به اسکلت‌های بتنی کمتر است؛ از این رو وزن کلی سازه نیز کمتر و ایمنی آن بیشتر خواهد بود.

مقاومت بالا در برابر زلزله:

ویلاهای دارای اسکلت فلزی مقاومت بیشتری در برابر زلزله دارند و مقاوم سازی آن‌ها با استفاده از روش‌های همگن‌سازی اسکلت و استفاده از اتصالات فلنجی، آسان‌تر و موثرتر است.

سرعت انجام کار:

به طور کلی در بحث ساخت و ساز، مولفه زمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که می‌تواند سرمایه درگیر را سریع‌تر به مرحله بهره‌وری برساند. به همین خاطر بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران خواهان ساخت هر چه سریع‌تر ساختمان خود هستند.

ساخت ویلا با اسکلت فلزی می‌تواند سرعت انجام کار را بالا برده و در زمان پروژه به شکل چشم‌گیری صرفه‌جویی کند.

مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی:

تغییرات آب و هوایی می‌تواند طول عمر سازه‌ها را کم کند و این چیزی است که اسکلت‌های فلزی در برابر آن مقاوم‌تر هستند. از این رو در مناطقی که تغییرات آب و هوایی طی چهار فصل وجود دارد، استفاده از اسکلت فلزی در ساختمان رایج‌تر است.

مقاوم در برابر رطوبت:

جنس اسکلت فلزی در ویلاها، فولاد ضد زنگ درجه اول است. این ورقه‌های فولادی قدرتمند، خود در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند؛ اما پس از پایان مراحل ساخت، رنگ‌کاری مخصوصی بر روی آن‌ها انجام می‌شود که آن‌ها را در برابر خوردگی تا صد سال نیز مقاوم می‌سازد.

طول عمر بالای سازه:

از دیگر ویژگی‌های برتر ویلا با اسکلت فلزی، طول عمر بالای سازه است. با این کار شما می‌توانید ساختمانی با دوام و استحکام بالا بسازید که دهه‌ها برای شما بماند.

امکان بازیافت تمام اسکلت در زمان تخریب:

از دیگر مزایای ساخت ویلا با پروفیل آن است که در زمان تخریب، تمام اسکلت آن به آسانی قابل استخراج و فروش یا بازیافت مجدد است.

انعطاف اجرایی بالا:

با استفاده از اسکلت فلزی در ساخت ویلا می‌توان خلاقانه‌ترین و زیباترین سازه‌ها را بنا کرد؛ چرا که انعطاف اجرایی بسیار بالایی در این نوع سازه وجود دارد و اتصالات مختلف با زوایای متفاوت، می‌تواند هر ایده‌ای را در ویلاسازی ممکن گرداند.

امکان ساخت انواع سازه:

ساخت انواع سازه با استفاده از اسکلت فلزی میسر خواهد بود. چه درباره انواع ویلاها و چه درباره سازه‌های دیگری مانند آلاچیق‌ها، سازه‌های مربوط به محیط‌سازی، اسکلت استخر‌های ایستا (بیرون از زمین) ، پل و راه‌های ارتباطی، سوله و… همگی با استفاده از همین اسکلت فلزی قابل ساخت است.

حجم کمتر اسکلت فلزی:

با توجه به محدودیت متراژ زمین در ساخت ویلا و میل به دلباز بودن آن، حجم کمتر اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی یک مزیت ویژه است؛ چرا که می‌تواند به استفاده بهینه از متراژ زمین و بزرگ‌تر شدن فضاهای داخلی ساختمان کمک کند.

مراحل ساخت اسکلت فلزی ویلا

بسیاری از کارفرمایان مایلند بدانند که فرآیند ساخت اسکلت فلزی دقیقاً چگونه انجام می‌گیرد؛ به همین خاطر ما در اینجا به توضیح تمام مراحل ساخت ویلا اسکلت فلزی در پولاد سازه خواهیم پرداخت. زمان انجام این کار پس از اتمام فوندانسیون ساختمان است.

در این مرحله کارفرما یا با نقشه‌ای از پیش طراحی شده به ما مراجعه می‌کند تا ما بر اساس آن نقشه اسکلت ساختمان را طراحی کنیم، یا بدون نقشه این کار را می‌کند که در این صورت، تلاش ما در طراحی نقشه اسکلت فلزی ویلا به گونه‌ای خواهد بود که در مراحل بعد، معماران آزادی عمل بیشتری داشته باشند. از ابتدای امر، تمام مراحل کار به شرح زیر است:

مشاوره:

نخستین گام انجام فرآیند مشاوره است که باعث می‌شود کارفرمایان با جزئیات کار ما و ما با نیازها و خواسته‌های کارفرما آشنا شویم. این کار، گام نخستینی برای آغاز تعامل‌های دو طرفه تا انتهای پروژه است و تعامل ما با کارفرما در اینجا به پایان نمی‌رسد.

مدل سازی سه بعدی:

پس از درک خواسته‌های کارفرما و با دریافت نقشه زمین یا ساختمان طراحی شده، نقشه کشی اسکلت ساختمان با استفاده از نرم‌افزار Tekla انجام می‌گیرد تا مدل سه بعدی از اسکلت فلزی ویلا در اختیار داشته باشیم و برآورد هزینه اولیه بر اساس نقشه انجام گیرد.

عقد قرارداد:

پس از تایید نقشه توسط کارفرما، قرارداد فی‌مابین بسته می‌شود تا کار وارد فاز عملیاتی خود گردد.

تهیه متریال:

با توجه به نقشه موجود، متریال، ورق‌های فولادی، تیرآهن‌ها و… توسط ما خریداری می‌شوند تا برای ساخت اجزای اسکلت، به کارخانه بروند.

ساخت سازه:

در کارخانه فرآیند ساخت اجزای مختلف اسکلت انجام می‌گیرد. در این مرحله با استفاده از گیوتین و CNC برش‌های دقیق بر روی شیت‌های فولادی انجام می‌گیرد و جوشکاری تخصصی برای ساخت ستون‌ها و تیرهای بلند، انجام می‌شود تا اسکلت فلزی ساختمان قطعه به قطعه آماده، رنگ‌کاری و کدگذاری شود.

نصب سازه در محل:

 قطعات آماده شده سپس با استفاده از ماشین‌های سنگین و جرثقیل‌ها به محل نصب ارسال و در آنجا تخلیه می‌شوند. در اینجاست که فرآیند نصب قطعات در محل ساختمان آغاز می‌گردد و میله‌های انتظار فوندانسیون، میزبان اسکلت فلزی ساختمان خواهند بود. پس از نصب تا گرفتن تاییدیه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح کنارتان خواهیم بود و در صورت وجود نقص، برای برطرف‌ کردن آن، خود را متعهد خواهیم دانست.

انواع ویلاهایی که می‌توان با اسکلت فلزی ساخت

شکل‌پذیری سازه‌های فولای، تنوع در ستون‌ها، تیرها، تیر‌آهن‌ها، فلنجی‌ها، شیوه‌های اتصال و البته خلاقیت تیم طراحی و اجرایی ما، باعث می‌شود که زیباترین و خلاقانه‌ترین نقشه‌های ساخت ویلا با اسکلت فلزی قابل اجرا باشند.

ساخت ویلا با پروفیل

انواع ویلای فلت، دوبلکس، تریپلکس و حتی انواع کلبه‌های سوییسی زیبا و مدرن، با کمک اسکلت فلزی قابل اجرا هستند و ما با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به شما تحویل خواهیم داد. به صورت کلی :

  1. ساخت و اجرا ویلا فلت با اسکلت فلزی

  2. ساخت و اجرا ویلا دوبلکس با اسکلت فلزی

  3. ساخت و اجرا ویلا سوییسی با اسکلت فلزی

  4. ساحت و اجرا ویلا تریپلکس با سازه فولادی

  5. اسکلت فلزی ساختمان یک طبقه

  6. اسکلت فلزی ساختمان دو طبقه

  7.  

چرا پولاد سازه؟

تمام تلاش ما جلب رضایت شماست و رزومه درخشان و معتبرمان، گویای موفقیت ما در این مهم است. سعی ما در این است که کار در سریع‌ترین زمان ممکن، با بهترین سطح کیفیت و دقت اجرا و تحویل کارفرمایان شود. بجز این، موارد دیگری نیز وجود دارند که با افتخار به عنوان برتری خود از آن‌ها یاد می‌کنیم:

1.تعامل بالا با کارفرما

تعامل اصل اول در پولاد سازه است. ما تمایل داریم که تمام آنچه انجام می‌دهیم، با رضایت کارفرمایان و مطابق با نیاز آن‌ها باشد. به همین خاطر تلاش می‌کنیم که تمام مراحل طراحی و اجرای کار را با تعامل دو سویه و مناسب، پیش ببریم.

2.قابلیت اجرای پیچیدگیها

از جمله ویژگی‌های ممتاز ما، استفاده از متخصصین متبحری است که می‌توانند پیچیده‌ترین سازه‌ها را نیز در نقشه و اجرا، برای شما عملی کنند. برای کارشناسان طراحی و تیم اجرایی ما، کار نشد ندارد!

3.دقت در اجرای کار

دقت و ظرافت، همانطور که در ابتدا گفته شد، از اصول پایه‌ای و خطوط قرمز ما در تیم پولاد سازه است.

  1. خلاقیت در طراحی و اجرا

تیم طراحان و گروه اجرایی ما، مهندسین جوان و خلاقی هستند که انگیزه بسیاری برای بروز خلاقیت‌های مثبت در کار دارند و این خلاقیت‌ها معمولاً باعث شگفت زده شدن کارفرمایان می‌گردد.

 5.کار کردن با کارفرمایان و معماران مطرح کشور

 این افتخار را داشته‌ایم که با معماران و کارفرمایان مطرح کشور، وارد قرارداد شویم و همکاری با بهترین‌ها را در رزومه خود وارد کنیم.

ساخت ویلا با اسکلت فلزی

ساخت ویلا با اسکلت فلزی می‌تواند مزایای ویژه‌ای برای شما به همراه داشته باشد. برای شرکت‌های انبوه ساز و شهرک‌های ویلایی در دست احداث، خدمات ما در مجموعه پولاد سازه می‌تواند نوید بخش تسریع هر چه بیشتر در امور طراحی و اجرای اسکلت فلزی باشد تا بخش مهمی از کار، با صرفه‌جویی قابل توجهی زمان به پایان برسد.

مفتخریم که در مجموعه پولاد سازه، بهترین و متبحرترین مهندسان را گرد هم آورده‌ایم تا اصول ایمنی، کیفیت کار و دقت در اجرا را برای شما تضمین کنیم. جهت اخذ مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما در تماس باشید.

پروژه های تیم پولاد سازه

اعضای تیم ما

حاج مهدی لاهیجی

حاج مهدی لاهیجی

بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره
سالار لاهیجی

سالار لاهیجی

مدیر عامل
سیامک پورزند

سیامک پورزند

مدیر تولید
علی تبرعی

علی تبرعی

مدیر فروش
مهدی رحمت پور

مهدی رحمت پور

سرپرست تولید
منصور عبداللهی

منصور عبداللهی

مدیر فنی

سوالات متداول

چرا پولاد سازه را برای طراحی و اجرا ویلا با اسکلت فلزی انتخاب کنیم؟
  1.  تعامل بالا با کارفرما
  2. قابلیت اجرای پیچیدگی‌ها
  3. دقت در اجرای کار
  4. خلاقیت در طراحی و اجرا
  5. سابقه کار درخشان با کارفرمایان و معماران مطرح کشور
مدت ساخت ویلا فلزی در پولاد سازه

مدت زمان ساخت ویلا با اسکلت فلزی، بسته به ابعاد پروژه، وزن کلی سازه، پیچیدگی‌های موجود در نقشه (از حیث طراحی و اجرا) ، شرایط جوی و... می‌تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

دستمزد ساخت ویلا با اسکلت فلزی چقدره؟

دستمزد ساخت ویلا با اسکلت فلزی نیز در پولاد سازه بین 20 الی 25 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم (در تاریخ فعلی 1402) محاسبه می‌شود که فرآیند وزن‌کشی، در زمان بارگیری و خروج سازه از کارخانه بر روی باسکول شرکت انجام می‌گیرد.

ساخت ویلا فلزی