پروژه های مجموعه

ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی

آپارتمان بهار

خانه خزر

خانه خزر

مراحل ساخت اسکلت فلزی ساختمان

آپارتمان مسکونی لنگرود

آپارتمان بهار
خانه خزر
آپارتمان مسکونی لنگرود

طراحی اسکلت فلزی ساختمان

ساخت ساختمان‌های مرتفع و بزرگ با اسکلت فلزی، مزایای بسیاری برای کارفرمایان و معماران ایجاد می‌کند. از این رو است که در تمام شهرهای توسعه یافته جهان، بسیاری از ساختمان‌ها اسکلت فلزی دارند. ستون‌های فولادی و سازه‌هایی از جنس فولاد سخت، می‌توانند پیکره ساختمان‌های غول‌پیکر را برای ده‌ها و حتی صدها سال حفظ کنند.

در این مطلب قصد داریم درباره مزایا، مراحل و قیمت اسکلت فلزی ساختمان اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم.

ساخت ساختمان با اسکلت فلزی

ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی مزایای ویژه‌ای داشته و دارد که برای کارفرمایان، بسیاری مهم است. در ابتدا قصد داریم درباره این مزایای ویژه صحبت کنیم:

دقت بالا در اجرا کار
تعامل حداکثری با کارفرما و معماران
خلاقیت بالا در مقابل چالش های اجرایی
ساخت ساختمان با اسکلت فلزی

خدمات پولاد سازه

طراحی و اجرا سازه فولادی ویلایی

طراحی و اجرا انواع سازه های آپارتمانی

طراحی و اجرا سوله با سازه فولادی

طراحی و اجرا انواع پل های فولادی

مراحل ساخت ساختمان اسکلت فلزی

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

وزن کم سازه:

وزن اسکلت فلزی در ساختمان ها نسبت به اسکلت‌های بتنی کمتر است؛ از این رو وزن کلی سازه نیز کمتر و ایمنی آن بیشتر خواهد بود. این تفاوت در وزن، خود را در ساختمان‌های بزرگ و مرتفع بیشتر نشان می‌دهد.

مقاومت بالا در برابر زلزله:

اسکلت فلزی در ساختمان، به دلیل همگن بودن، یکپارچه بودن و مقاومت بسیار بالای تیرهای فولادی در برابر زلزله و ضربه، از مقاومت و دوام بیشتری نسبت به سازه‌های بتنی برخوردار هستند. ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی می‌تواند استحکام ساختمان شما و ضریب ایمنی آن را بالا ببرد.

سرعت انجام کار:

به طور کلی در بحث ساخت و ساز، مولفه زمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که می‌تواند سرمایه درگیر را سریع‌تر به مرحله بهره‌وری برساند. به همین خاطر بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران خواهان ساخت هر چه سریع‌تر ساختمان خود هستند.

ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی

ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی

ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی به دلیل پیش ساخته بودن و مونتاژ در پروژه، می‌تواند سرعت انجام کار را بالا برده و در زمان پروژه به شکل چشم‌گیری صرفه‌جویی کند.

مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی:

از دیگر مزایای اسکلت‌های فولادی ساختمان، می‌توان به مقاومت بیشتر آن در برابر تغییرات آب و هوایی اشاره داشت. سازه‌های دارای اسکلت فولادی در برابر سیل، طوفان، زلزله، پرتوهای خورشیدی، اختلاف دمایی روز و شب و… مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. همچنین ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی آسان‌تر می‌توانند آزمون‌های مقاومت سنجی نظام مهندسی را پاس کنند.

مقاوم در برابر رطوبت:

جنس اسکلت فلزی در ساختمان‌ها، فولاد ضد زنگ درجه اول است. این ورقه‌های فولادی قدرتمند، خود در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند؛ اما پس از پایان مراحل ساخت، رنگ‌کاری مخصوصی بر روی آن‌ها انجام می‌شود که آن‌ها را در برابر خوردگی تا صد سال نیز مقاوم می‌سازد.

طول عمر بالای سازه:

از دیگر ویژگی‌های برتر ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی، طول عمر بالای سازه است. با این کار شما می‌توانید ساختمانی با دوام و استحکام بالا بسازید که دهه‌ها برای شما بماند.

امکان بازیافت تمام اسکلت در زمان تخریب:

در کشورهای توسعه یافته، ساختمان‌ها پس از اتمام عمر مفید خود، تخریب و جایگزین می‌گردند.

این فرآیند، در ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی می‌تواند فرآیند آسان‌تر و البته مقرون به صرفه‌تری باشد؛ چرا که تمام اسکلت فولادی ساختمان به راحتی قابلیت تفکیک، بازیافت و فروش دوباره را خواهد داشت.

انعطاف اجرایی بالا:

قطعات اسکلت فلزی مانند ستون‌ها، باکس‌ها و تیرها در کنار انواع اتصالات  می‌توانند به هر شکلی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و خلاقانه‌ترین فرم‌های ساختمانی را پدید بیاورند. به همین خاطر هم هست که با استفاده از این اسکلت‌های فلزی، می‌توان زیباترین، بهترین و مدرن‌ترین ساختمان‌ها را به راحتی اجرا کرد.

تنوع در ساخت انواع سازه:

ساخت انواع سازه با استفاده از اسکلت فلزی میسر خواهد بود. چه درباره انواع ویلاها یا آپارتمان‌های کوچک و بزرگ و چه درباره سازه‌های دیگری مانند آلاچیق‌ها، سازه‌های مربوط به محیط‌سازی، اسکلت استخر‌های ایستا (بیرون از زمین) ، پل و راه‌های ارتباطی، سوله و… همگی با استفاده از همین اسکلت فلزی قابل ساخت است.

حجم کمتر اسکلت فلزی:

یکی از مسائل حائز اهمیت در ساخت آپارتمان، در اختیار داشتن فضای بیشتر، در یک زمین محدود است. اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی فضای کمتری را اشغال می‌کند و این امر سبب می‌شود که در یک متراژ واحد از زمین، اسکلت‌های فلزی بتوانند فضای داخلی بیشتری را در اختیار معماران قرار دهند.

انواع ساختمان های که می توان با اسکلت فلزی ساخت؟

وقتی درباره تنوع در ساخت با اسکلت فلزی صحبت می‌کنیم، منظور ما این است که این قطعات فولادی، در کنار هم می‌توانند هر شکلی را تشکیل دهند.

به عنوان مثال ساخت ساختمان‌های ویلایی، شهرک‌های ویلایی، آپارتمان‌های دو طبقه، سه طبقه، چهار طبقه و حتی ساختمان‌های بلندتر و… بسیاری از بر‌ج‌های جهان بر پایه همین اسکلت‌های فلزی ساخته می‌شوند. اما سازه‌های فولادی به همینجا ختم نمی‌شوند!

انواع سوله‌های کارگاهی و کارخانجات بزرگ، انواع ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ها، سازه‌ها و المان‌های شهری، انواع پل‌ها فولادی، آلاچیق‌ها، کلبه‌های سوئیسی و… همه و همه با کمک اسکلت‌های فلزی فولادی قابل طراحی و ساخت هستند. مزیت مشترک در تمامی این سازه‌ها نیز سرعت اجرای بالا در پروژه و امکان خلاقیت در طراحی و ساخت است.

انواع ساختمان های قابل ساخت با اسکلت فلزی:

  1. ساخت اسکلت فلزی ساختمان سه طبقه

  2. ساخت اسکلت فلزی ساختمان چهار طبقه

  3. ساخت برج با اسکلت فلزی

  4. اسکلت فلزی ساختمان بلند مرتبه

مراحل ساخت اسکلت فلزی ساختمان

مراحل ساخت اسکلت فلزی ساختمان

بسیاری از کارفرمایان و معماران، مایل هستند تا درباره مراحل ساخت ساختمان اسکلت فلزی از گام نخست تا لحظه تحویل پروژه بدانند.

از همین رو، تمام آنچه ما در پولاد سازه برای شما انجام می‌دهیم را به صورت گام به گام در اینجا ذکر خواهیم کرد:

1.مشاوره:

اغلب کارفرمایانی که به ما مراجعه می‌کنند، یا از پیش نقشه ساختمان را از معماران طراح دریافت کرده‌‌اند و با نقشه ساختمانی به ما مراجعه می‌کنند، یا هنوز نقشه کشی کامل ساختمان‌شان انجام نشده و بدون آن، اقدام به ساخت اسکلت فلزی می‌نمایند. در حالت دوم، طراحی و اجرای اسکلت فلزی از سوی ما، می‌تواند بر روی جزئیات نقشه ساختمان تاثیر بگذارد. در هر دو حالت، مشاوره تخصصی با کارفرما، می‌تواند نیازها و خواسته‌های او را در همان گام اول برای ما روشن کند.

2.مدل سازی سه بعدی

پس از آن که خواسته‌های کارفرما، شرایط زمین و هدف نهایی تعیین شد، طراحان با تجربه ما در پولاد سازه، با استفاده از نرم افزار Tekla شروع به طراحی اسکلت فلزی ساختمان و تمام جزئیات آن می‌کنند تا متریال مورد نیاز برای اجرای کار، تعیین شود. در این مرحله، با توجه به وزن سازه و قطعات و زحمات مورد نیاز کار، برآورد هزینه انجام می‌گیرد.

3.عقد قرارداد

پس از طراحی سه بعدی و برآورد هزینه، عقد قرارداد انجام می‌گیرد که در آن زمان اجرا، ویژگی‌های فنی، تعهدات طرفین و زمان تحویل ذکر خواهد شد.

4.تهیه متریال

پس از عقد قرارداد، شرکت پولاد سازه اقدام به تهیه متریال و مواد اولیه مورد نیاز خواهد کرد. این متریال به صورت شیت‌های فولادی خام یا فلنجی‌های آماده تهیه شده و در کارخانه ما، با کمک دستگاه‌های مدرن، تبدیل به ستون، باکس، تیرهای H و دیگر قطعات اسکلت می‌شوند.

5.ساخت سازه

در گام بعدی با استفاده از متریال آماده شده، مراحل ساخت اسکلت فلزی ساختمان آغاز می‌شود و اسکلت ساختمان به صورت قطعات کدگذاری شده شامل ستون‌ها، تیرها، فلنجی‌ها و دیگر اتصالات، طبق نقشه ساخته و رنگ‌کاری می‌شوند. برش قطعات با استفاده از گیوتین یا دستگاه CNC انجام می‌گیرد و در صورت نیاز، جوش‌های قدرمند صنعتی برای افزایش ارتفاع ستون یا تیر‌ها نیز انجام می‌گیرد. رنگ‌کاری و آبکاری سازه‌ها در مرحله پایانی ساخت انجام خواهند شد.

6.نصب سازه در محل

پس از آماده سازی، تمام قطعات به محل نصب ارسال شده و در آنجا پروژه نصب آن‌ها آغاز می‌شود. فرآیند ارسال و آغاز پروسه نصب نیز خود یکی از پیچیده‌ترین مراحل ساخت ساختمان با اسکلت فلزی به شمار می‌رود.

چرا پولاد سازه؟

تیم‌های متعددی در شمال کشور، مشغول ارائه خدمات ساخت اسکلت فلزی ساختمان هستند. اما کمتر کارخانه‌ای را می‌توان در سطح کشور یافت که از نظر تکنولوژی، عظمت دستگاه‌ها، تنوع کاری، خلاقیت تیم طراحی و اجرا، دقت و زمان‌بندی متعهدانه، همانند پولاد سازه باشد. کار با ما مزایای ویژه‌ای به همراه دارد که در اینجا به بخشی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1.تعامل بالا با کارفرما

تعامل اصل اول در پولاد سازه است. ما تمایل داریم که تمام آنچه انجام می‌دهیم، با رضایت کارفرمایان و مطابق با نیاز آن‌ها باشد. اغلب کارفرمایان نیز تمایل دارند که در جریان جزئیات امور باشند. به همین خاطر تلاش می‌کنیم که تمام مراحل طراحی و اجرای کار را با تعامل دو سویه و مناسب، پیش ببریم.

2.قابلیت اجرای پیچیدگی‌ها

از جمله ویژگی‌های ممتاز ما، استفاده از مهندسین متخصص و با تجربه‌ای است که می‌توانند پیچیده‌ترین سازه‌ها را نیز در نقشه و اجرا، برای شما عملی کنند. برای کارشناسان طراحی و تیم اجرایی ما چالش‌برانگیز بودن کار یک انگیزه به شمار می‌رود!

3.دقت در اجرای کار

اصلی‌ترین اصول ما، دقت و ظرافت در انجام دقیق کارهاست. ما از حساسیت کار خود به خوبی آگاهیم و با ضریب خطایی بسیار دقیق، کارها را به اجرا می‌رسانیم.

4.خلاقیت در طراحی و اجرا

تیم طراحان و گروه اجرایی ما، مهندسین جوان و خلاقی هستند که انگیزه بسیاری برای بروز خلاقیت‌های مثبت در کار دارند و این خلاقیت‌ها معمولاً باعث شگفت زده شدن کارفرمایان می‌گردد.

 5.کار کردن با کارفرمایان و معماران مطرح کشور

 ما در مجموعه پولاد سازه، این افتخار را داشته‌ایم که با معماران و کارفرمایان مطرح کشور، وارد قرارداد شویم و همکاری با بهترین‌ها را در رزومه خود وارد کنیم.

جمع بندی:

تلاش ما برای تبدیل شدن به بهترین مجموعه شمال کشور در ساخت و اجرای اسکلت فلزی ساختمان در مناطق استان گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان، در حال به ثمر نشستن است و با افتخار، این مسئله را بیان می‌کنیم. اگر قصد ساخت ساختمان با اسکلت فلزی را دارید، توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی با مشاوران ما تماس حاصل کنید.

  1. ساخت و اجرا اسکلت فلزی ساختمان گیلان

  2. ساخت و اجرا اسکلت فلزی ساختمان مازندران

  3. ساخت و اجرا اسکلت فلزی ساختمان در گلستان

  4. ساخت و طراحی اسکلت فلزی ساختمان در اردبیل

تگ ها:

#قیمت_اسکلت_فلزی_ساختمان، #ساخت_اسکلت_فلزی _ساختمان_سه_طبقه، #ساخت_اسکلت_فلزی_ساختمان_چهار_طبقه، #طراحی_اسکلت_فلزی_ساختمان، 

#مراحل_ساخت_ساختمان_اسکلت_فلزی، #ساخت_برج_با_اسکلت_فلزی، #اسکلت_فلزی_ساختمان_بلند_مرتبه، #سقف_عرشه_فولادی_در_اسکلت_فلزی،

#اسکلت_فلزی_آپارتمان، #ساخت_آپارتمان_با_اسکلت_فلزی

پروژه های تیم پولاد سازه

اعضای تیم ما

حاج مهدی لاهیجی

حاج مهدی لاهیجی

بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره
سالار لاهیجی

سالار لاهیجی

مدیر عامل
سیامک پورزند

سیامک پورزند

مدیر تولید
علی تبرعی

علی تبرعی

مدیر فروش
مهدی رحمت پور

مهدی رحمت پور

سرپرست تولید
منصور عبداللهی

منصور عبداللهی

مدیر فنی

سوالات متداول

چرا پولاد سازه را برای طراحی و اجرا ویلا با اسکلت ساختمان انتخاب کنیم؟
  1.  تعامل بالا با کارفرما
  2. قابلیت اجرای پیچیدگی‌ها
  3. دقت در اجرای کار
  4. خلاقیت در طراحی و اجرا
  5. سابقه کار درخشان با کارفرمایان و معماران مطرح کشور
مدت ساخت ساختمان فلزی در پولاد سازه

مدت زمان ساخت آپارتمان با اسکلت فلزی، بسته به ابعاد پروژه، وزن کلی سازه، پیچیدگی‌های موجود در نقشه (از حیث طراحی و اجرا) ، شرایط جوی و... می‌تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

دستمزد ساخت ساختمان با اسکلت فلزی چقدره؟

دستمزد ساخت ساختمان با اسکلت فلزی نیز در پولاد سازه بین 20 الی 25 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم (در تاریخ فعلی 1402) محاسبه می‌شود که فرآیند وزن‌کشی، در زمان بارگیری و خروج سازه از کارخانه بر روی باسکول شرکت انجام می‌گیرد.

ساخت اسکلت فلزی ساختمان