پروژه های مجموعه

ساخت سوله

کارخانه چای

video.jpg

ویلای همای

مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه

ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا

اجرای اسکلت فلزی جوشی

ویلای هنوز

ویلا آهنگرکلا

ویلا آهنگر کلا

کارخانه چای
ویلای همای
ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا
ویلای هنوز
ویلا آهنگر کلا

ساخت و اجرای اسکلت فلزی

یکی از دغدغه‌های مشترک معماران و کارفرمایان در ساخت و اجرای اسکلت‌ فلزی ساختمان، جستجو و یافتن تیمی حرفه‌ای و متخصص است. تیمی که طراحی و ساخت اسکلت فلزی ساختمان را به عهده می‌گیرد، باید از تجربه و تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشد و دست معمار را برای طراحی حرفه‌ای و خلاقانه باز بگذارد.

ساخت و نصب اسکلت فولادی

تیم پولاد سازه، با استفاده از متخصصین با تجربه و حرفه‌ای، شرایطی را فراهم آورده که کارفرمایان و معماران بتوانند با تعامل دو سویه کامل، تمام انتظارات خود را در طراحی و اجرای اسکلت فلزی سازه برآورده سازند. در این مطلب قصد داریم شما را با مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه توسط پولادسازه و مدت زمان اجرای اسکلت فلزی آشنا کنیم.

دقت بالا در اجرا کار
تعامل حداکثری با کارفرما و معماران
خلاقیت بالا در مقابل چالش های اجرایی
طراحی و ساخت اسکلت فولادی

خدمات پولاد سازه

طراحی و اجرا سازه فولادی ویلایی

طراحی آپارتمان

طراحی و اجرا انواع سازه های آپارتمانی

طراحی و اجرا سوله با سازه فولادی

طراحی پل

طراحی و اجرا انواع پل های فولادی

مراحل ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

اسکلت فلزی و انواع آن

اسکلت فلزی ساختمان در حقیقت از سازه‌های فولادی تشکیل شده که به وسیله اجزای متصل کننده‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند. این اسکلت فلزی می‌تواند تمام بار ساختمان را به کمک فوندانسیون بنا تحمل کرده و استحکام و دوام آن را تضمین کند. اغلب ساختمان‌های بزرگ جهان دارای اسکلت فولادینی هستند که باعث دوام آ‌ن‌ها در برابر بلایای طبیعی و پوسیدگی می‌شود. ورق‌های فولادی که اسکلت فلزی را می‌سازند، از مقاوم‌ترین آهن‌های ضد زنگ ساخته می‌شوند که آلیاژی ایده‌آل برای ساختمان سازی به شمار می‌روند. این اسکلت‌ها را از نظر نوع اتصال سازه می‌توان به دو نوع زیر تقسیم نمود:

اجرای اسکلت فلزی جوشی

در این روش ستون‌های اسکلت فلزی، به وسیله دستک‌هایی که به ستون‌ها جوش می‌خورند، ساخته و آماده می‌شوند.

اسکلت فلزی پیچ و مهره‌ای

در سازه‌های پیچ و مهره‌ای، دستک‌ها و ستون‌های اسکلت به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند. مراحل ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره با روش جوشی متفاوت است.

انواع سازه‌های فلزی که در پولاد سازه اجرا می‌شوند

اسکلت فلزی را برای انواع ساختمان‌ها و سازه‌ها با کاربری‌های مختلف می‌توان اجرا کرد. در حقیقت این اسکلت مانند استخوان‌بندی پیکره ساختمان است که از برخی جهات نسبت به سازه‌های بتنی مزیت‌های بیشتری دارد.

اسکلت فولادی برای تمام ساختمان‌های بلند، برج‌های تجاری یا مسکونی، انواع سازه‌های ویلایی فلت، دوبلکس، تریپلکس و… و همچنین برای ساخت انواع سوله (برای ساخت فضای کارگاهی یا کارخانه‌ای) یا انواع پل در صنعت پل سازی قابل اجرا است. مجتمع‌های ورزشی، استخرهای شنا، ساختمان‌های بزرگ آموزشی، آمفی‌تئاترها و… همگی می‌توانند با استفاده از اسکلت فلزی ساخته شوند.

مزیت‌های اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی در ساختمان

با آن که سازه‌های بتنی ممکن است از نظر مقاومت در برابر حرارت یا هزینه اجرایی نسبت به فولاد بهتر باشد؛ اما اسکلت‌های فلزی مزایای ویژه‌ای دارند که آن‌ها را نسبت به دیگر اسکلت‌ها برتری می‌بخشد.

برخی از این مزایا عبارتند از:

امکان بروز خلاقیت بیشتر

اگر بخواهیم طراحی خلاقانه داشته باشیم، در اغلب مواقع، اسکلت فلزی بهتر از اسکلت‌های بتنی دست معماران را باز می‌گذارند. پیش ساخته بودن ستون‌ها و تنوع بالا در انواع دستک یا اتصالات دیگر، باعث می‌شود که انعطاف‌پذیری سازه‌های دارای اسکلت فلزی از حیث خلاقیت در طراحی بیشتر باشد.

مقاومت بالاتر در برابر زلزله

ساخت و اجرای اسکلت فلزی باعث می‌شود که سازه نهایی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مقاومت بالاتری از خود نشان دهد.

اجرای سریع

یکی از مسائل مهم در اجرا پروژه‌های عمرانی، موضوع زمان اجرای کار است. اجرای کار با استفاده از اسکلت فلزی، می‌تواند در بخش مهمی از ساخت یعنی طراحی و اجرای اسکلت ساختمان، زمان قابل توجهی را صرفه‌جویی کند.

مساحت اشغالی کمتر

اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی فضای کمتری از ساختمان را اشغال می‌کند و این امر باعث می‌شود که طراحان ساختمان، در ایجاد فضاهایی با مساحت‌های بیشتر، دستشان باز باشد.

استحکام بیشتر

اسکلت‌های فلزی استحکام بیشتری در برابر تغییرات آب و هوایی و گذر زمان از خود نشان می‌دهند.

طول عمر بالاتر

طول عمر ساختمان‌های دارای اسکلت فولادی می‌تواند بسیار بیشتر از سازه‌های بتنی و آجری باشد. دلیل این امر هم استحکام بیشتر سازه به خاطر استفاده از فولاد‌های ضد زنگ و مقاوم است.

بازیافت پس از پایان عمر ساختمان

سازه‌هایی که اسکلت فولادی دارند، پس از پایان عمر ساختمان و انجام فرآیند تخریب، اسکلت آن‌ها راحت‌تر از آرماتورهای موجود در اسکلت‌های فلزی قابل استخراج است و این اسکلت، می‌تواند در فرآیند بازیافت، مجدداً به فولادی مقاوم برای ساختمان‌های جدید تبدیل شود.

مراحل ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره

ما در پولاد سازه، در تمام طول فرآیند ساخت اسکلت ساختمان در کنار شما خواهیم بود. وجود یک تیم متخصص برای طراحی و ساخت و همچنین در اختیار داشتن مدرن‌ترین تجهیزات تولید اسکلت‌های فلزی، پولاد سازه را به بهترین تیم اجرایی اسکلت فلزی ساختمان در شمال کشور تبدیل کرده است.

مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه پولاد سازه 

1.مشاوره:

برای اجرای کار، دو حالت در پولاد سازه وجود دارد. حالت اول زمانی است که کارفرما با نقشه به ما رجوع می‌کند تا ما با توجه به نقشه وی، طراحی و اجرای اسکلت را انجام دهیم؛ یا فاقد نقشه است که در این صورت، طراحی و اجرای اسکلت فلزی از سوی ما، می‌تواند بر روی نقشه ساختمان تاثیر بگذارد. در هر دو حالت، مشاوره تخصصی با کارفرما، می‌تواند نیازها و خواسته‌های او را در همان گام اول برای ما روشن کند.

2.مدل سازی سه بعدی

پس از آن که نیازها، خواسته‌ها، شرایط ساختمان و هدف نهایی تعیین شد، طراحان با تجربه ما، با استفاده از نرم افزار Tekla شروع به طراحی مدل سه بعدی از اسکلت فلزی و تمام جزئیات آن می‌کنند. در این مرحله، با توجه به وزن سازه و قطعات و زحمات مورد نیاز کار، برآورد هزینه انجام می‌گیرد.

3.عقد قرارداد

پس از طراحی سه بعدی و برآورد هزینه، عقد قرارداد انجام می‌گیرد که در آن زمان اجرا، ویژگی‌های فنی، تعهدات طرفین و زمان تحویل ذکر خواهد شد.

4.تهیه متریال

پس از عقد قرارداد، شرکت پولاد سازه اقدام به تهیه متریال و مواد اولیه مورد نیاز خواهد کرد. این متریال به صورت شیت‌های خام تهیه شده و در کارخانه ما با کمک دستگاه‌های مدرن، تبدیل به ستون، باکس، ستون‌های H و دیگر قطعات اسکلت می‌شوند.

5.ساخت سازه

در گام بعدی با استفاده از متریال آماده شده، مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه آغاز می‌شود و اسکلت ساختمان به صورت قطعات کدگذاری شده شامل ستون‌ها، تیرها، فلنجی‌ها و دیگر اتصالات، طبق نقشه ساخته و رنگ‌کاری می‌شوند.

6.نصب سازه در محل

پس از آماده سازی، تمام قطعات به محل نصب ارسال شده و در آنجا پروژه نصب آن‌ها آغاز می‌شود.

چرا پولاد سازه؟

ما در مجموعه پولاد سازه، تمام تمرکزمان بر روی کیفیت و دقت در اجرا است. اما غیر از این اصول پایه‌ای و مهم، می‌توانیم مزایایی را نیز برای کارفرمایان ذکر کنیم که در صورت انجام کار با ما، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند:

1.تعامل بالا با کارفرما

تعامل اصل اول در پولاد سازه است. ما تمایل داریم که تمام آنچه انجام می‌دهیم، با رضایت کارفرمایان و مطابق با نیاز آن‌ها باشد. به همین خاطر تلاش می‌کنیم که تمام مراحل طراحی و اجرای کار را با تعامل دو سویه و مناسب، پیش ببریم.

2.قابلیت اجرای پیچیدگی‌ها

از جمله ویژگی‌های ممتاز ما، استفاده از متخصصین متبحری است که می‌توانند پیچیده‌ترین سازه‌ها را نیز در نقشه و اجرا، برای شما عملی کنند. برای کارشناسان طراحی و تیم اجرایی ما، کار نشد ندارد!

3.دقت در اجرای کار

دقت و ظرافت، همانطور که در ابتدا گفته شد، از اصول پایه‌ای و خطوط قرمز ما در تیم پولاد سازه است.

4.خلاقیت در طراحی و اجرا

تیم طراحان و گروه اجرایی ما، مهندسین جوان و خلاقی هستند که انگیزه بسیاری برای بروز خلاقیت‌های مثبت در کار دارند و این خلاقیت‌ها معمولاً باعث شگفت زده شدن کارفرمایان می‌گردد.

 5.کار کردن با کارفرمایان و معماران مطرح کشور

 این افتخار را داشته‌ایم که با معماران و کارفرمایان مطرح کشور، وارد قرارداد شویم و همکاری با بهترین‌ها را در رزومه خود وارد کنیم.

قیمت اسکلت فلزی ساختمان

یکی از دغدغه‌های همیشگی و مهم کارفرمایان، قیمت اسکلت فلزی است که باعث مقایسه آن با اسکلت بتنی و در نهایت سنجش آن در قیاس با بودجه پروژه می‌شود.

در حقیقت قیمت اسکلت فلزی ساختمان را باید با در نظر گرفتن مزایا، اهداف سازه، مدت زمان انجام کار، کاربری و بسیاری موارد دیگر به صورت یکپارچه در نظر گرفت. چون با در نظر گرفتن این عوامل، اجرای اسکلت فلزی بسیار مقرون به صرفه‌تر و ایده‌آل‌تر از سازه‌های بتنی به نظر می‌آید.

برآورد هزینه که در بخش مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه به آن اشاره شد، در ابتدای امر می‌تواند مسیر راه را روشن کند؛

قیمت هر متر مربع اسکلت پیچ و مهره

اما در اینجا ما قصد داریم اطلاعات اولیه اصلی را درباره معیارهای قیمت هر متر مربع اسکلت پیچ و مهره و همچنین دستمزد اجرای اسکلت فلزی با شما به اشتراک بگذاریم تا خود بتوانید برآورد اولیه‌ای داشته باشید. البته توصیه ما این است که حتماً در این باره با مشاوران مجموعه ما نیز مشورت کنید.

پیش از هر چیز باید بدانید که قیمت اجرای اسکلت جوشی با قیمت اسکلت فلزی پیچ و مهره متفاوت است. بدون در نظر گرفتن این موضوع، دیگر ابعاد قیمت را نیز با هم بررسی می‌کنیم:

زمانی که پروژه به عقد قرارداد برسد و قرار بر انجام کار در پولاد سازه باشد، هزینه طراحی نقشه و مدل‌های سه بعدی، به صورت یک امتیاز ویژه به کارفرمایان به صورت اشانتیون خواهد شد. همچنین قیمت ورق‌ها و متریال خریداری شده نیز باید به روز استعلام گردد و با توجه به نوسانات قیمت فولاد در بازار، متفاوت است. هزینه‌های دیگر کار نیز بستگی به پیچیدگی در ساخت، مسائل مربوط به حمل و نقل (دوری یا صعب‌العبور بودن مسیر) ، مجوز زمان اجرای کار و مسائل اینچنینی دارد.

دستمزد اجرای اسکلت فلزی

دستمزد اجرای اسکلت فلزی نیز در پولاد سازه بین 20 الی 25 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم (در تاریخ فعلی 1402) محاسبه می‌شود که فرآیند وزن‌کشی، در زمان بارگیری و خروج سازه از کارخانه بر روی باسکول شرکت انجام می‌گیرد.

مدت اجرای اسکلت فلزی 

مدت زمان اجرای اسکلت فلزی، بسته به ابعاد پروژه، وزن کلی سازه، پیچیدگی‌های موجود در نقشه (از حیث طراحی و اجرا) ، شرایط جوی و… می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال مدت ساخت اسکلت فلزی ساختمان چهار طبقه با اسکلت فلزی ساختمان یک طبقه متفاوت است. همچنین اجرای اسکلت فلزی جوشی نسبت به ساخت اسکلت فلزی پیچ و مهره زمان متفاوتی لازم خواهد داشت.

به صورت ایده‌آل، طراحی و اجرای یک ساختمان ویلایی حدود 30 روز زمان لازم دارد که از این مدت، 15 روز برای طی شدن مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه و حدود 10 روز برای نصب و ارسال و… زمان صرف می‌شود. یا به عنوان یک استاندارد کلی در پولاد سازه، می‌توانیم این گونه بگوییم که ظرفیت ساخت و اجرای اسکلت 300 تنی، طی 3 الی 5 ماه امکان پذیر است. در حال حاضر ظرفیت ساخت در هر یک از شعب ما تقریباً برابر با 150 تن در ماه است.

جمع بندی

اگر قصد طراحی و اجرای یک پروژه ساختمانی، سوله یا پل با اسکلت فلزی را دارید، بهترین پیشنهاد برای شما همکاری با پولاد سازه است؛ چرا که ما این کار را برای شما با بهترین کیفیت، بالاترین دقت، بهترین قیمت و از همه مهم‌تر با تعامل دو جانبه با کارفرمایان انجام می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با ما در ارتباط باشید.

پروژه های تیم پولاد سازه

اعضای تیم ما

حاج مهدی لاهیجی

حاج مهدی لاهیجی

بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره
سالار لاهیجی

سالار لاهیجی

مدیر عامل
سیامک پورزند

سیامک پورزند

مدیر تولید
علی تبرعی

علی تبرعی

مدیر فروش
مهدی رحمت پور

مهدی رحمت پور

سرپرست تولید
منصور عبداللهی

منصور عبداللهی

مدیر فنی

سوالات متداول

چرا پولاد سازه را برای طراحی و اجرا سازه فولادی انتخاب کنیم؟
  1.  تعامل بالا با کارفرما
  2. قابلیت اجرای پیچیدگی‌ها
  3. دقت در اجرای کار
  4. خلاقیت در طراحی و اجرا
  5. سابقه کار درخشان با کارفرمایان و معماران مطرح کشور
مدت اجرای اسکلت فلزی در پولاد سازه

مدت زمان اجرای اسکلت فلزی، بسته به ابعاد پروژه، وزن کلی سازه، پیچیدگی‌های موجود در نقشه (از حیث طراحی و اجرا) ، شرایط جوی و... می‌تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

دستمزد اجرای اسکلت فلزی چقدره؟

دستمزد اجرای اسکلت فلزی نیز در پولاد سازه بین 20 الی 25 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم (در تاریخ فعلی 1402) محاسبه می‌شود که فرآیند وزن‌کشی، در زمان بارگیری و خروج سازه از کارخانه بر روی باسکول شرکت انجام می‌گیرد.

ساخت اسکلت فلزی