پروژه های مجموعه

ساخت سوله

کارخانه چای

tmb

کارخانه کنسرو سازی

مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه

ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا

کارخانه چای
کارخانه کنسرو سازی
ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا

هزینه ساخت سوله ۱۴۰۳

ساخت سوله مستلزم رعایت اصول و قواعدی است که از مرحله اول و پیش از نقشه کشی با بررسی فشردگی خاک زمین مورد نظر آغاز می‌شود و تا آخرین مرحله ادامه دارد. ساخت اصولی و تخصصی سوله، می‌تواند استحکام سوله را در برابر برف و باران و کولاک و آفتاب تند شمال و دیگر شرایط جوی بالا برده و طول عمر سازه را افزایش دهد.

قیمت ساخت سوله 1403

بسیاری از افراد که در فکر ساخت استاندارد سوله هستند، دغدغه هزینه ساخت سوله 1403 را دارند. در این مطلب قصد داریم به هر آن‌چه در قیمت ساخت سوله 1403 تاثیرگذار است به تفصیل صحبت کنیم و در پایان، قیمت سوله در متراژ‌های مختلف را به شما شرح دهیم.

استعلام قیمت سوله

برای استعلام قیمت سوله و مشاوره جهت اجرا سوله و کسب اطلاعات تکمیلی با مهندسین ما تماس حاصل فرمایید.

ساخت سوله

خدمات پولاد سازه

طراحی و اجرا سازه فولادی ویلا

طراحی و اجرا انواع سازه های آپارتمانی

طراحی و اجرا سوله با سازه فولادی

طراحی و اجرا انواع پل های فولادی

مراحل ساخت سوله

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

مراحل ساخت سوله در پولاد سازه

اگر قصد ساخت سوله به استانداردترین و اصولی‌ترین شکل ممکن را داشته باشید، باید با مجموعه‌ای حرفه‌ای و متخصص مانند پولاد سازه کار کنید. خوشبختانه ما در رزومه خود ساخت انواع سوله صنعتی، ورزشی، کارگاهی و… به شکل‌ها و در ابعاد مختلف را داریم تا نشان دهیم که در کار خود تا چه اندازه متخصص هستیم. مراحل ساخت سوله در پولاد سازه، از تماس ابتدایی شما تا اعلام رضایت نهایی‌تان، به شرح زیر خواهد بود:

1.مشاوره:

نخستین گام پس از آشنایی دو سویه، دریافت خدمات مشاوره پولاد سازه خواهد بود. در این مرحله تمام نیازها، خواسته‌ها و اهداف کارفرما به همراه اطلاعات زمین و مجوزها و ضوابط شهرداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین اگر برای ساخت سوله از پیش نقشه‌ای طراحی نشده باشد، در همین مرحله متخصصان ما نقشه دو بعدی سوله را به همراه جاگذاری پایه‌ها و ستون‌ها و… طراحی خواهند کرد.

2.مدل سازی سه بعدی

پس از آن که خواسته‌های کارفرما، شرایط زمین و مجوزهای لازم به دست آمد، طراحان با تجربه ما در پولاد سازه، با استفاده از نرم افزار Tekla شروع به طراحی نقشه سه بعدی اسکلت سوله خواهند کرد تا متریال مورد نیاز برای اجرای کار، تعیین شود. در این مرحله، با توجه به وزن سازه و قطعات و زحمات مورد نیاز کار، برآورد هزینه اولیه نیز انجام می‌گیرد و قیمت ساخت سوله 1403 تعیین می‌گردد.

3.عقد قرارداد

پس از طراحی سه بعدی و برآورد هزینه، نوبت به عقد قرارداد می‌رسد تا تمام فرآیند ساخت، متریالی که باید استفاده شود، جزئیات اجرایی طرح و زمان پایان کار، در آن ذکر گردند و طرفین، شرایط کاری خود را در آن ذکر کنند. لازم به ذکر است که در صورت عقد قرارداد با پولاد سازه برای ساخت سوله یا هر سازه فلزی دیگری، تمامی خدمات ذکر شده در مراحل پیشین اعم از تهیه نقشه دو بعدی و سه‌بعدی طراحی شده، به صورت رایگان در می‌آید.

4.تهیه متریال

پس از عقد قرارداد، شرکت پولاد سازه اقدام به تهیه متریال و مواد اولیه مورد نیاز خواهد کرد. این متریال به صورت شیت‌های فولادی خام یا فلنجی‌های آماده تهیه می‌شود و در کارخانه تولیدی پولاد سازه، با کمک دستگاه‌های مدرن، تبدیل به ستون، باکس، تیرهای H و دیگر قطعات اسکلت سوله می‌گردند.

5.ساخت سازه

در گام بعدی با استفاده از متریال آماده شده، مراحل ساخت سوله آغاز می‌شود و تمام اجزای سوله به صورت قطعات کدگذاری شده شامل ستون‌ها، تیرها، فلنجی‌ها و دیگر اتصالات، طبق نقشه ساخته و رنگ‌کاری می‌شوند. برش قطعات با استفاده از گیوتین یا دستگاه CNC انجام می‌شود و در صورت نیاز، جوش‌های قدرمند صنعتی برای افزایش ارتفاع ستون یا تیر‌ها نیز انجام می‌گیرد. رنگ‌کاری، آبکاری و کدگذاری قطعات سازه در مرحله پایانی ساخت خواهد بود.

6.نصب سازه در محل

گام نهایی حمل تمام قطعات ساخته شده تا محل احداث و آغاز فرآیند نصب آنان است. پیش از آغاز فرآیند نصب، فوندانسیون لازم برای سازه طراحی شده باید در محل آماده شده باشد تا هم زمان با رسیدن قطعات، فرآیند نصب آنان نیز انجام گیرد. سوله‌ها ممکن است به صورت پیچ و مهره‌ای یا جوشی یا ترکیبی از این دو نصب شوند که این مسئله بستگی به متراژ، ارتفاع سقف، نقشه سوله، کاربری و بسیاری موارد دیگر دارد.

 

عوامل تعیین کننده قیمت سوله

این سوال بسیاری از کارفرمایان است که هزینه ساخت سوله 1403 بر چه اساسی تعیین می‌شود و چه عواملی می‌تواند بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. ما در اینجا به تمام عواملی که بر قیمت نهایی کار اثر گذار هستند اشاره خواهیم کرد:

ابعاد و مساحت:

هر چقدر که سوله ابعاد و ارتفاع بیشتری داشته باشد، به همان اندازه باید مبالغ بالاتری را صرف ساخت سوله کنید. در واقع با افزایش مساحت سوله میزان استفاده از متریال مصرفی افزایش پیدا کرده و در نتیجه قیمت نهایی ساخت سوله نیز بالاتر می‌رود.

نوع سوله:

سوله‌های فلزی در انواع مختلفی مانند سوله سبک خرپایی، سوله نیمه خرپایی و سوله تیرورقی تولید می‌شوند. هر کدام از این نوع سوله‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و از نظر قیمتی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی سوله‌های سبک خرپایی به دلیل استفاده از تیرهای کمتری، قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به سوله‌های دیگر دارند؛ اما این که بتوان این نوع سوله را با توجه به متراژ و کاربری شما مد نظر قرار داد یا خیر، در طی مراحل مشاوره اولیه تعیین می‌گردد.

مصالح:

نوع مصالحی که در ساخت سوله به کار برده می‌شود، تاثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی آن دارد. از جمله مصالح اصلی در اسکلت فلزی سوله می‌توان به تیرآهن، ورق فولادی، ورق گالوانیزه، میلگرد، اتصالات و… اشاره کرد. قیمت هر کدام از این مصالح نوسانات خاص خود را داشته و بر اساس کیفیت، برند و شرایط بازار متغیر است.

 

بارگذاری:

بارگذاری برف، باد و زلزله از جمله فاکتورهای مهمی هستند که در طراحی و ساخت سوله لحاظ می‌شوند. هر چقدر که این بارگذاری‌ها بیشتر باشد، نیاز به استفاده از مصالح مقاوم‌تر و تیرهای ضخیم‌تر افزایش یافته و در نتیجه قیمت ساخت سوله نیز بالاتر می‌رود. این موضوع نیز بستگی به متراژ، کاربری سازه، میزان بودجه کارفرما، اقلیم و شرایط زمین و… خواهد داشت.

پوشش سقف و دیوارها:

برای پوشش سقف و دیوارهای سوله از متریال‌های مختلفی مانند ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه، دک و… استفاده می‌شود. نوع پوشش انتخابی شما با توجه به کاربری سوله، شرایط آب و هوایی منطقه و بودجه شما تعیین خواهد شد و در قیمت نهایی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

فونداسیون:

نوع فونداسیون سوله با توجه به نوع خاک، ابعاد سوله و بارگذاری‌های وارده بر آن تعیین می‌شود. فونداسیون بتنی از رایج‌ترین انواع فونداسیون برای سوله‌ها است که هزینه آن با توجه به عواملی مانند عمیق بودن فونداسیون، نوع بتن و میلگرد مصرفی متغیر است.

هزینه‌های جانبی:

علاوه بر موارد ذکر شده، هزینه‌های جانبی دیگری مانند دستمزد کارگران، هزینه حمل و نقل مصالح، هزینه اخذ مجوز و… نیز بر قیمت نهایی ساخت سوله تاثیرگذار هستند. بخصوص اگر محل احداث سوله محلی صعب‌العبور باشد، هزینه حمل و نقل آن خود می‌تواند شایان توجه باشد.

 

هزینه ساخت سوله 1403

با تمام نکات گفته شده همچنان این دغدغه باید به روشنی پاسخ داده شود که هزینه ساخت سوله 1403 به ازای هر متر مربع چقدر خواهد بود؟ این رقم نسبی که در برخی سایت‌ها مطرح می‌شود و قیمت ساخت سوله 1403 را به ازای هر متر مربع مساحت، بین 1.5 تا 2.5 میلیون‌ تومان در نظر می‌گیرد، بر چه اساسی این اعداد را مطرح می‌کند؟ پاسخ به این سوال، شبیه به این است که بخواهیم با تماشای سطح آب دریا، عمق آن را حدس بزنیم. طبیعتاً برای رسیدن به جوابی روشن‌تر، جزئیات بیشتری لازم است. با این همه با توجه به استانداردهای موجود درباره ساخت انواع سوله‌ها که توسط مراجع نظارتی مانند سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود، می‌تواند به ما در تعیین نسبی قیمت کمک کند و بیشینه و کمینه هزینه ساخت را ارائه دهد.

محاسبه آنلاین هزینه ساخت سوله

بر این اساس، با توجه به متراژ، می‌توان درباره قیمت هر سوله صنعتی رقمی را عنوان کرد. با توجه به مساحت زمین خود، می‌توانید بر روی هر یک از لینک‌های زیر کلیک کنید و هزینه احتمالی را مورد بررسی قرار دهید:

  • هزینه ساخت سوله 100 متری

  • هزینه ساخت سوله 200 متری

  • هزینه ساخت سوله ۳۰۰ متری

  • هزینه ساخت سوله ۵۰۰ متری

  • هزینه ساخت سوله ۱۰۰۰ متری

 

هزینه ساخت سوله 1403

هزینه ساخت سوله 1403 به عوامل مختلفی مانند مساحت زمین، ارتفاع سقف سوله، نوع بارگذاری سوله، متریال مورد استفاده، نقشه سوله و نوع اتصالات آن، نوع پوشش سقف و دیوارها، دوری راه و صعب‌العبور بودن مسیر که هزینه حمل و نقل را افزایش می‌دهد، نوع فوندانسیون و… بستگی خواهد داشت.

ساخت سوله متری چند

در این مطلب به ارائه اطلاعات درباره عوامل موثر در تعیین قیمت ساخت سوله 1403 و مراحل ساخت آن توسط پولاد سازه پرداخته شد.

پروژه های تیم پولاد سازه

اعضای تیم ما

حاج مهدی لاهیجی

حاج مهدی لاهیجی

بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره
سالار لاهیجی

سالار لاهیجی

مدیر عامل
سیامک پورزند

سیامک پورزند

مدیر تولید
علی تبرعی

علی تبرعی

مدیر فروش
مهدی رحمت پور

مهدی رحمت پور

سرپرست تولید
منصور عبداللهی

منصور عبداللهی

مدیر فنی

سوالات متداول

چرا پولاد سازه را برای طراحی و اجرا سوله انتخاب کنیم؟
  1.  تعامل بالا با کارفرما
  2. قابلیت اجرای پیچیدگی‌ها
  3. دقت در اجرای کار
  4. خلاقیت در طراحی و اجرا
  5. سابقه کار درخشان با کارفرمایان و معماران مطرح کشور
مدت ساخت سوله در پولاد سازه

مدت زمان ساخت سوله، بسته به ابعاد پروژه، وزن کلی سازه، پیچیدگی‌های موجود در نقشه (از حیث طراحی و اجرا) ، شرایط جوی و... می‌تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

دستمزد ساخت سوله چقدره؟

دستمزد ساخت سوله با اسکلت فلزی نیز در پولاد سازه بین 20 الی 25 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم (در تاریخ فعلی 1402) محاسبه می‌شود که فرآیند وزن‌کشی، در زمان بارگیری و خروج سازه از کارخانه بر روی باسکول شرکت انجام می‌گیرد.

ساخت سوله
Call Now Button