پروژه های مجموعه

ساخت سوله

کارخانه چای

tmb

کارخانه کنسرو سازی

مراحل ساخت اسکلت فلزی در کارخانه

ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا

کارخانه چای
کارخانه کنسرو سازی
ساختمان مدیریت شرکت پتروپارت آرکا

هزینه ساخت سوله 500 متری

طراحی و ساخت سوله 500 متری بسته به نقشه زمین، کاربری سوله، ساختار سوله، بود و نبود تیر و ستون در میانه سوله، بود و نبود ساختمان نیم طبقه اداری و… می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه ساخت سوله 500 متری نیز بسته به موارد نام برده و بسیاری عوامل دیگر، می‌تواند متفاوت باشد.

ساخت سوله 500 متری

این که بهترین سبک و ساختار برای سوله 500 متری شما چه باشد، متریال مورد استفاده و هزینه‌های دیگر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین برای تعیین دقیق هزینه ساخت سوله 500 متری در سال 1403 باید ببینیم چه نوعی از سوله می‌تواند بهترین گزینه باشد.

ساخت سوله

خدمات پولاد سازه

طراحی و اجرا سازه فولادی ویلا

طراحی و اجرا انواع سازه های آپارتمانی

طراحی و اجرا سوله با سازه فولادی

طراحی و اجرا انواع پل های فولادی

مراحل ساخت سوله

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

مشاوره

مدل سازی سه بعدی

عقد قرارداد

تهیه متریال

ساخت سازه

نصب سازه در محل

انواع سوله از نظر ساختاری

سوله‌ها ساختارهای متفاوتی دارند که بسته به هدف و کاربری، تعداد دهانه، طول دهانه، متراژ زمین، شرایط اقلیمی، میزان بار تحمیلی، نوع بارگذاری ستون‌ها و… می‌توان بهترین گزینه را برای ساخت سوله انتخاب کرد. از آن‌جایی که هزینه ساخت سوله نیز بسته به نوع آن متفاوت است، ما در اینجا 3 نوع سوله رایجی که برای سوله‌هایی با متراژ 500 متر انتخاب می‌شوند، به شما معرفی خواهیم کرد:

سوله تمام خرپایی

سوله‌های خرپایی، رایج‌ترین انواع سوله در جهان هستند که به سوله سبک نیز معروفند. مشخصه بارز این سوله‌ها این است که از اتصال سه بخش در دو گره به صورت مفاصل مثلثی ساخته می‌شوند.

سوله‌های خرپایی و نیمه خرپایی متریال کمتری مصرف می‌کنند و می‌توان مساحت زیادی را بدون قرار دادن ستون در میانه سوله به اجرا در آورد. برای ساخت سوله 500 متری با کمترین هزینه، اگر شرایط خاصی درباره زمین و پروژه شما مطرح نباشد، سوله خرپایی بهترین گزینه خواهد بود.  

سوله UBM

سوله‌ UBM یکی از انواع جدید و مدرن سوله‌های صنعتی است که برای ساخت سوله‌هایی با دهانه حداکثر 30 متر استفاده می‌شود. این سوله‌ها، از ورقه‌های گالوانیزه مستحکم و سنگین فرم داده شده ساخته می شوند و برای ساخت آن‌ها، نیاز به تکنولوژی و دستگاه‌های مدرن است.

اگر زمین 500 متری شما شرایط ساخت سوله با دهانه کمتر از 30 متر را دارد و نزدیک دریا (مناطق پر رطوبت) یا مناطقی با بارش برف سنگین نیست، سوله UBM می‌تواند گزینه احتمالی مناسب برای ساخت در زمین شما باشد.

سوله تیر ورقی

سوله‌های تیر ورقی یکی از انواع قدیمی و سنتی سوله به شمار می‌روند که در ایران همچنان طرفدار دارند. در سوله‌هایی با دهانه زیر 18 متر، هزینه ساخت سوله به روش خرپایی و تیر ورقی تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهد داشت.

 

اجرا سوله 500 متری

ما در سوله‌هایی با دهانه بزرگ‌تر از این، ساخت سوله به روش تیر ورقی گران‌تر از دو روش پیشین است و توجیه اقتصادی ندارد. اگر سوله مورد نظر شما دهانه‌ای کمتر از 18 متر داشته باشد، این روش را نیز می‌توانید به عنوان روشی مناسب جهت ساخت سوله 500 متری در نظر بگیرید.

 

هزینه ساخت سوله 500 متری در سال 1403

برای تعیین هزینه ساخت سوله 500 متری در سال 1403 باید پیش از هر چیز قیمت هر کیلوگرم فولاد را در نظر داشته باشیم. هزینه‌هایی مانند طراحی نقشه، اجرای فوندانسیون، پوشش سقف و دیوارها، کف‌سازی بتنی و نمای سوله، هزینه تاسیسات و زیرساخت‌های انرژی، هزینه حمل و نقل بسته به دوری و سختی راه، هزینه کارگر، شرایط جوی حاکم و بسیاری عوامل دیگر را نیز باید با توجه به جزئیات پروژه تعیین نمود.

از نظر هزینه دستمزد، شرکت پولاد سازه به ازای هر کیلوگرم آهن به کار رفته در سوله 20 الی 25 هزار تومان دریافت می‌کند که این رقم بسته به پیچیدگی نقشه و سختی ساخت قطعات سوله متفاوت خواهد بود. برای تعیین قیمت دقیق پروژه با توجه به شرایط زمین و اهداف شما، باید با کارشناسان پولاد سازه در تماس باشید و برای دریافت مشاوره رایگان، با شماره‌های موجود در سایت، تماس بگیرید.

پروژه های تیم پولاد سازه

اعضای تیم ما

حاج مهدی لاهیجی

حاج مهدی لاهیجی

بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره
سالار لاهیجی

سالار لاهیجی

مدیر عامل
سیامک پورزند

سیامک پورزند

مدیر تولید
علی تبرعی

علی تبرعی

مدیر فروش
مهدی رحمت پور

مهدی رحمت پور

سرپرست تولید
منصور عبداللهی

منصور عبداللهی

مدیر فنی

سوالات متداول

چرا پولاد سازه را برای طراحی و اجرا سوله انتخاب کنیم؟
  1.  تعامل بالا با کارفرما
  2. قابلیت اجرای پیچیدگی‌ها
  3. دقت در اجرای کار
  4. خلاقیت در طراحی و اجرا
  5. سابقه کار درخشان با کارفرمایان و معماران مطرح کشور
مدت ساخت سوله در پولاد سازه

مدت زمان ساخت سوله، بسته به ابعاد پروژه، وزن کلی سازه، پیچیدگی‌های موجود در نقشه (از حیث طراحی و اجرا) ، شرایط جوی و... می‌تواند متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

دستمزد ساخت سوله چقدره؟

دستمزد ساخت سوله با اسکلت فلزی نیز در پولاد سازه بین 20 الی 25 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم (در تاریخ فعلی 1402) محاسبه می‌شود که فرآیند وزن‌کشی، در زمان بارگیری و خروج سازه از کارخانه بر روی باسکول شرکت انجام می‌گیرد.

ساخت سوله
Call Now Button